niedziela, 10 maja 2015

Zacznijmy od początku, czyli projektowanie i pomysł na szablon

   Projektowanie jest bardzo ważnym elementem, którego nie powinno się pomijać podczas tworzenia stron WWW. Odradzam praktyki, które polegają na projektowaniu strony w trakcie jej programowania. 
   Na początku był pomysł ... Kiedy w głowie urodzi nam się temat na nową stronę internetową, warto wziąć do ręki ołówek, kartkę papieru oraz gumkę. Nic nie jest tak ważne jak własne środowisko pracy, nawet takie minimalistyczne. Dlaczego o tym piszę? ponieważ w moim przypadku nie chcę aby cokolwiek mnie rozpraszało w trakcie przelewania pomysłu z głowy na papier i uważam, że wam, taka praktyka będzie równie pomocna. 
Przykład projektu strony WWW - opracowanie własne.


   Powyżej zamieściłem przykład, który wykonałem w trakcie przygotowywania niniejszego wpisu. Niestety nie znalazłem w sieci podobnego przykładu z licencją, która umożliwiałaby mi umieszczenie tutaj zdjęcia lepszej jakości, więc odsyłam was do wujka Google :) jest tam masa przeróżnych przykładów projektów, szkiców stron internetowych.

   Projekty, które przygotowuję prywatnie, wykonuję przy użyciu unifikacji UML. Co to takiego? Odsyłam do wikipedi :) Od siebie dodam tylko, iż jest to sposób modelowania danych i procesów zachodzących w systemach informatycznych. Strony WWW takie jakiej przykład przytoczyłem powyżej, również modeluje się przy wykorzystaniu UML. Język ten, posiada bardzo liczny zasób diagramów, dzięki którym możliwe jest zobrazowanie sposobu przepływu danych i procesów witryny. Jeśli temat UML, zainteresował Cię choć trochę , polecam zagłębić się w ten temat. Być może poświęcę ku temu osobny, obszerny wpis.
   
   Kolejną możliwością na tworzenie stron internetowych, własnego szablonu pod stronę, jest wzorowanie się na stronach już istniejących w sieci, lub szablonach, których istnieje tam również niezliczona ilość. Ważne jest badanie obecnych trendów, nowości umieszczanych w szablonach. Osobiście mam wrażenie że ówcześni programiści, "webdesignerzy" przygotowując szablon, wzorują się na szablonach Wordpress`a :) Też tak macie? Jest to jakby dostosowywanie szablonu Bloga, do szablonu strony WWW. Dla mnie niepojęte ... jednak rzeczywistość jest inna. O Wordpressie porozmawiamy sobie w osobnym temacie.

   Wpisem tym, chciałem zwrócić uwagę na to, że projektowanie jest naprawdę bardzo ważne. Nie możemy go pomijać. Dodatkowo podałem możliwość pozyskiwania inspiracji do tworzenia własnych szablonów - moim zdaniem najlepszą. Tak więc obserwujcie fora, pochłaniajcie pomysły wizualne z sieci, oraz bądźcie na czasie, a będzie to dobry początek na stworzenie strony z której będziecie zadowoleni :) 

Pozdrawiam
PROGer
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz